Mobilitat

El Parlament aprova una moció socialista perquè el Govern presenti un pla d'infraestructures

  • Actualitzat:
  • Creat:

Jordi Terrades diu al Govern que “ens calen resoldre mancances per solucionar el dèficit d’infraestructures de transport que faria més competitiva l’economia catalana i de passada l’espanyola en el seu conjunt”

El Parlament ha aprovat avui una moció socialista per tal que el Govern presenti en un termini de 6 mesos un pla a on es senyalin pels propers 5 anys les prioritats del govern en matèria d’infraestructures viàries, ferroviàries i de transport competència de la Generalitat. El pla haurà de contemplar, segons s’inclou al text de la moció, mesures de mitigació i adaptació al canvi climàtic i en el que s’inclogui el calendari de finalització de les línies 9 i 10 del metro, els perllongaments de les línies 1, 2, 3 i 4 del metro i la connexió de la L8 de Ferrocarrils de la Generalitat entre Plaça Espanya i Gràcia, i el calendari respecte a les plataformes logístiques relacionades amb el corredor mediterrani.

 

Segons el portaveu d’Infraestructures del grup PSC-Units, Jordi Terrades, “malgrat que la inestabilitat política no ajuda, l’economia manté un ritme de creixement elevat i constant fins el tercer trimestre de l’any. El sector industrial continua essent el sector més dinàmic. Ens calen encara resoldre mancances per solucionar el dèficit d’infraestructures de transport que faria més competitiva l’economia catalana i de passada l’espanyola en el seu conjunt”.

 

“Per això la moció demana al Govern que no amaguin el cap sota l’ala i plantegin d’una vegada un pla d’inversions en infraestructures per a l’horitzó dels propers cinc anys. Que sigui conegut i amb priorització del transport públic. Que sigui conegut i transparent, que no ens passi com amb la T-Mobilitat: 10 anys de retard i costos cada vegada més elevats”, ha afegit Terrades, que ha indicat que “els sectors econòmics i socials ens alerten del col·lapse de les infraestructures a l’entorn de les aglomeracions metropolitanes, que fan menys competitiva la nostra economia i té repercussions en els nostres centres de producció i en la creació d’ocupació. En termes de salut públic també, perquè la contaminació n’és una derivada”.

 

“La inversió en infraestructures de transport i en equipaments s’aguanta per l’esforç de l’administració local. És evident que aquí interactuen els tres nivells de l’administració, cal coordinació i lleialtat, és importantíssim disposar dels Pressupostos de la Generalitat i de l’Estat. Sense Pressupostos no es podran revertir els anys de poca inversió en allò que és competència exclusiva del Govern de Catalunya”, ha conclòs.

 

 

 

Fitxers adjunts:

Paraules clau: