Mobilitat

"El final de les concessions en els peatges és una bona oportunitat per fer polítiques actives de regulació de la demanda de mobilitat”

  • Actualitzat:
  • Creat:

El diputat socialista Jordi Terrades pregunta al conseller Josep Rull sobre la proposta de cobrament dels peatges a través d'una vinyeta i critica la tarifa plana que vol aplicar el Govern català.

Aquest matí, en el torn de preguntes al Consell Executiu, el diputat Jordi Terrades, ha recordat que la concessió dels peatges de Catalunya acaba entre el 2019 i el 2021, el suposa una oportunitat per a la Generalitat per a un nou model català, i ha retret al Govern català que no estigui fent les coses de forma apropiada. 

“Tal i com planteja el seu Govern el cobrament de l’ús de les autopistes a través d’una vinyeta no ho acabem de veure, la tarifa plana grava en exclusiva sobre la tinença del vehicle i no regula la demanda de l’ús del vehicle privat, fins i tot pot incentivar-lo en detriment del transport públic”, li ha dit Terrades al conseller de Territori. Creiem que aquesta tarifa és una mesura recaptatòria i de fàcil aplicació, però profundament regressiva i afavoridora del vehicle privat. El diputat socialista ha recordat que la proposta del Govern va en una línia diferent de les directrius de la Unió Europea i ha posat com a exemple el model de països com Portugal, on es tarifa en funció de l’ús, es segmenta la demanda per horaris i tipus de vehicles, s’incrementen les tarifes davant d’episodis de contaminació, etc. En definitiva, un mobilitat més sostenible.

D’altra banda, Terrades ha assegurat que “el final de les concessions en els peatges és una bona oportunitat per fer polítiques actives de regulació de la demanda de mobilitat”, ha assegurat el diputat socialista, que ha advertit al conseller que a Catalunya també hi ha vies que són de titularitat estatal i, per tant, s’haurà de negociar amb el Govern central a no ser que es vulgui apostar per un model català propi des de la “confrontació”.